Izglītojošā tehniskā darbnīca "Elektronika un lodēšana" skolēniem no 8.-12. klasei.
1.daļa. Teorētiskā nodarbība – diskusija. Elektronikas loma šodien – sākot ar
auto industriju un gudru zemkopību un beidzot ar medicīnu. Tehnoloģijas un to
loma tuvākajā nākotnē jeb kādēļ no elektronikas nevienam neaizmukt.
Formāts: meistara vadīta prezentācija, saruna
- Kādi pamatelementi padarījuši modernās
tehnoloģijas par iespējamām un cik strauji tās attīstījušās pēdējo dekāžu
laikā.
- Kāda nozīme mūsu ikdienā ir
tranzistoriem, Mūra likums.
- Elektrisko shēmu darbības pamati –
noslēgta ķēde, komponenti, strāvas plūsma un Oma likuma izmantošana savu ideju
realizēšanā.
- Kas ir lodēšana un kādi instrumenti
nepieciešami, lai to veiktu.
- Praktiski jautājumi un drošības
instrukcija
2. daļa. Praktiskā nodarbība –
elektronikas un lodēšanas darbnīca. Katrs skolēns izgatavo elektronisku ierīci - augsnes
mitruma indikatoru, kas paliek skolēna īpašumā. Individuālu uzdevumu veikšana, laika un darba plānošanas nozīme
jebkuras ieceres īstenošanā.
Formāts: individuāls darbs, praktiska
darbošanās ar elektronikas montāžas instrumentiem un radiodetaļām.
- Augsnes mitruma indikatora darbības
principi.
- Elektriskās shēmas lasīšana, rezistoru,
tranzistoru, gaismas diožu atpazīšana un marķējums.
- Elektriskās shēmas izvietošana uz
montāžas plates veiksmīgiem savienojumiem.
- Savienojumu lodēšana.
- Izgatavotā augsnes mitruma indikatora pārbaude un darbināšana.