Izglītojošā tehniskā darbnīca 7. - 12. klasei.
Teorētiskā nodarbība - diskusija. Ražošanas automatizācija, industriālā revolūcija un par ko tai jāsaka paldies. Nedaudz vēstures un nedaudz nākotnes. Mehatronika – straujāk augošā starpnozaru inženierzinātņu profesija pasaulē.
Formāts: meistara vadīta prezentācija, saruna. Kas ir mehatronika, kādus uzdevumus veic mehatroniķi.
- Mehatronikas nozares – elektronika, mehānika un programmēšana
- Pneimatika un hidraulika – kas tās ir un kam tās nepieciešamas.
- Elektromehānisku ierīču jēdziens, ko nozīmē elektromehāniska ierīce?
- Kas ir elektronika, vai ar ko elektronika atšķiras no elektrības?
- Iepazīšanās ar mehatronikas komplektu, ierīcēm tajā, drošības instrukcija.
- Laika un darba plānošanas nozīme uzdevuma veikšanā.
Praktiskā nodarbība – mehatronikas darbnīca. Skolēni komandās izveido mehatronisku ierīci noteikta uzdevuma veikšanai.
Formāts: individuāls darbs, praktiska darbošanās
- Izgatavojamās iekārtas darba uzdevums.
- Izgatavojamās iekārtas pneimatiskās un elektriskās shēmas, to lasīšana, cilindru, vārstu, pogu, motoru, slēdžu un citu elementu atpazīšana.
- Izgatavojamās iekārtas elementu montāža uz darba virsmas ar skrūvju, uzgriežņu un atbilstošu instrumentu palīdzību.
- Atsevišķu elementu darbināšana, iepazīšanās ar elementu darbību praksē.
- Sistēmas savienojumu montāža atbilstoši shēmai.
- Izveidotās sistēmas darbības pārbaude un darbināšana.


